Полезни насоки при избора на шведска стена

Полезни насоки при избора на шведска стена

Шведските стени са спортни съоръжения, които познаваме от физкултурните салони в нашето детство. Днес те са широко разпространен вид спортно и медицинско оборудване, което служи за трениране на тялото и за възстановяване на неговата мобилност при заболявания и травми. В настоящия материал ще ви предложим полезни насоки при избора на шведска стена за вашия спортен /рехабилитационен център или домашен фитнес салон.

Какво представлява шведската стена?

Шведската стена е специално спортно съоръжение, чийто дизайн включва рамка и напречно (хоризонтално) разположени лостове. Стенните се изработват както от метал, така и от естествено дърво. Те са универсален тренажор за поддържане и развитие на физическото здраве на възрастни и деца.

Използват се за укрепване на различни мускулни групи на ръцете, раменния пояс, корема, гърба, както и за разтягане, функционални тренировки и дори за развлечение. Те са много популярни, защото заемат минимално място и в същото време позволяват да се изпълнява огромен набор от упражнения. Стените могат да бъдат монтирани във всеки ъгъл на вашия дом – детска стая, балкон, коридор или на двора.

Шведските стени могат да се класифицират в зависимост от:

  • Мястото на инсталиране;
  • Формата на конструкцията (дизайн);
  • Материал.

Според формата, стените могат да бъдат прави, Г-образни или П-образни. Като място на инсталиране, този вид тренажори се разделят на спортни и за домашна употреба. По правило вторият вид са по-компактни и с по-ниско тегло.

Предлагат се както свободно стоящи модели (със стойка), така и такива за стенен монтаж. Онлайн магазин за спортни стоки Skok.bg е чудесно място за покупка на качествена шведска стена на достъпна цена. Стените в каталога на магазина са изработени от масивна иглолистна дървесина.

Метал или дърво – какво да изберете?

Както вече споменахме, основните материали, използвани при производството на шведски стени, са метал и дърво. Дървените се считат за по-екологични и по-малко опасни (поради по-доброто сцепление). Те обаче поддържат и значително по-малко тегло. Поради тази причина те се избират предимно за деца. Максималното тегло на ползвателя не бива да надвишава 80-100 кг.

Металните стени са универсален тренажор. Можете да работите с него практически без ограничения в теглото – при някои модели натоварването е до 350 кг на потребител. Допълнителното оборудване, доставено с такава стена, обикновено е по-разнообразно. Тук можете да изберете спортен комплекс „хоризонтални щанги“, пейка за преси и стойка за щанга. Често стените са оборудвани със стойки за боксови чували и круши.

Метод на монтиране

Методите на инсталиране на шведските стени са два: стенен монтаж или върху стойка към пода и тавана. Стенният монтаж е предпочитан, тъй като тези съоръжения заемат по-малко място – не пречат на свободното преминаване, заемайки място плътно до стената.

При стенния монтаж на шведска стена се използват специални U-образни скоби, с чиято помощ тренажорът се закрепва към стената с дюбели на 4 до 6 места, като краката опират в пода. За здравината на закрепване е от голямо значение материала и доброто състояние на стената.

Монтажът с използване на дистанционери под-таван е възможен само при определен вид шведски стени. Те се продават заедно с носещата конструкция, която фиксира шведската стена едновременно към пода и тавана. Предимство на този метод на инсталиране е, че не е необходимо пробиване на дълбоки отвори в стената.