Всичко, което трябва да знаете за фитнес добавките

Всичко, което трябва да знаете за фитнес добавкитеИмаше едно време златна епоха, когато след интензивна тренировка бодибилдъри и фитнес ентусиасти биха се обърнали към едно приказно вещество, наречено ‘храна’. Този странен и чужд материал се приемаше през устата и, когато се комбинира с интелигентна тренировъчна програма, позволяваше на мускулите да растат.

Странно, но достатъчното количество храна все още има анаболни свойства и наистина издържа на изпитанието на времето, когато става въпрос за изграждане на сила и маса. Въпреки това, ако ви е трудно да получите достатъчно протеин в диетата си, приемът на суроватъчен протеин може да бъде помощта, която търсите. Това е пример за интелигентно и изчислено използване на фитнес добавки, където диетата се подкрепя чрез включването на няколко протеинови шейка през деня, за да се постигне хранителна цел.

Колкото и да звучи просто, добавките с протеин са само върхът на айсберга, като Креатин, ВСАА, глутамин и много други често объркват хората и ги карат да харчат понякога ненужно своите пари.

За да избегнете финансова катастрофа е важно да знаете основите за добавките. Ето три точки, които трябва да разберете, преди да преминем към различните видове добавки, които може да намерите днес.

  • Добавките не са лекарства

Обикновено добавките са просто храна. Протеиновите добавки няма да ви провалят на тест за допинг.

  • Добавките са храна

Както е посочено по-горе, добавките са просто удобна форма на храна. Трябва да се подчертае, че ако вземате протеинова добавка, докато всеки ден ядете големи количества месо, просто ще изхвърляте парите си на вятъра. Освен това, ако сте пълни с енергия и обичате силно кафе, предтренировъчните добавки ще бъдат само скъп начин да нарушите съня си.

  • Добавките са скъпи

Освен ако не сте спонсориран атлет, ще откриете, че бодибилдингът/тренировките са достатъчно скъпи само заради парите, които харчите за храна. Добавянето на най-новите и най-добрите суплементи може да не бъде най-разумният финансов ход. Приемайте хранителни добавки, ако е напълно необходимо, за да избегнете банкрут.

Сега, като разбрахме тези три важни бележки, е време да разгледаме основните продукти. Вероятно има стотици, ако не и хиляди добавки, достъпни днес, обаче четирите по-долу са най-добрите.

Суроватъчен протеин

Протеинът от суроватка се получава от краве мляко и се приема, за да се добави допълнителен протеин към съществуващата диета. Получаването на достатъчно протеин в диетата ви е много важно, дори ако не тренирате. Протеинът се използва от тялото за възстановяване, наред с много други важни функции.

Суроватъчен протеин се приема най-често от посетители на фитнес залата, за да подкрепят възстановяването и развитието на нова мускулна тъкан, като също така е предпочитана добавка за вегетарианци, които я използват за подкрепа на безмесната си диета. Просто помнете, че яйца, стек, пиле, сьомга, млечни продукти, ядки и житни храни са отлични източници на протеин.

Ако сте фокусирани силно върху това, което ядете, и сте страстни към готвенето, не хвърляйте парите си. Все пак, ако сте в движение цялото време и имате малко време за подготовка на храна, може би една добра добавка от суроватъчен протеин е подходящ за вас. Протеинът от суроватка се приема най-често на прах и се смесва с мляко или вода, за да се направи напитка.

Креатин

Креатинът се намира естествено в някои от храните, които консумираме, докато нашето тяло го синтезира и запасява. Ние използваме креатин, за да ресинтезираме АТФ (аденозин трифосфат), което на обикновен език означава, че ни помага да използваме енергията. Беше доказано многократно чрез много изследвания, че като добавяме креатин, можем да увеличим запасите си от креатин, което може да увеличи потенциала за по-добри резултати в тренировките.

Въпреки това е важно да се знае, че креатинът, като и всички други добавки, може само да увеличи потенциала за подобрена производителност. Той няма да ви направи по-слаби, по-големи, по-бързи или по-силни и както винаги, може да се окаже, че вашата диета е достатъчна. Това зависи от личния ви вкус, просто внимавайте да избягвате креатиновите добавки, пълни със захар. Търсете чист креатин монохидрат и го добавете в протеиновите си шейкове.

ВСАА

ВСАА (Аминокиселини с разклонена верига) са строителните блокове, които образуват протеина, така че и те се съдържат в храната, която консумирате. Когато консумирате протеин (или вземате протеинови добавки), той се разгражда и разлага на аминокиселини, така че ако получавате достатъчно протеин, приемането на ВСАА може да бъде излишен разход.

Като пример, яйцата включват всички аминокиселини, необходими за помощ при синтеза на протеин (изграждане на нови мускулни влакна). Ако решите, че трябва да вземете добавка с ВСАА, просто добавяте потенциал за подобрено/по-бързо възстановяване след тренировка. ВСАА се предлагат в таблетки и прах и имат милион вкусове.

Предтренировъчни добавки

Добавките преди тренировка се състоят главно от креатин, ВСАА, бета аланин, някакво вещество за стимулиране (най-често кофеин) и множество други минерали и билки, които можем да кажем, че не е задължително да се консумират.

В една голяма чаша кафе има около 80 мг кофеин, докато можете да намерите между 150 и 400 мг на доза в някои от днешните популярни добавки за преди тренировка. Този огромен удар от кофеин може да помогне да преодолеете изтощителна тренировка, но може и да остави други с ужасно раздразнителен стомах и сериозни проблеми със заспиването.

Тялото е много умен механизъм и бързо се адаптира към кофеина, което означава, че след седмица този ефект ще започне да отслабва, което превръща една лъжичка две, в три, в четири и т.н. Процесът на неизбежно увеличаване на толерантността към кофеина ще накара повечето хора да се откажат от добавките преди тренировка за седмица или две, преди да започнат отново. В крайна сметка, някои се мотивират за трениране с една силна чаша кафе, докато други ценят ефектите на силна добавка преди тренировка.